Zorg ervoor dat je je e-mailadres van KPN en het bijbehorende wachtwoord bij de hand hebt. Deze wachtwoorden vul je in bij de inkomende en uitgaande server. IMAP gebruik ja als je jouw e-mailberichten overal wilt kunnen bekijken. POP3 is voor één apparaat.
KPN IMAP instellingen
Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
KPN POP3 instellingen
Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
KPN extra instellingen
Ondersteunt het apparaat TLS niet? Gebruik dan SSL poort 587 (niet 465)
Controleer via Blacklist of het e-mail adres niet geblokkeerd is.
Let op: bij niet mobiele apparaten moet er bij de geavanceerde instellingen het vinkje bij wachtwoordverificatie aan staan.
KPN e-mail wachtwoord vergeten of wijzigen Je KPN wachtwoord voor je e-mail stel je opnieuw in via je KPN ID, of met je klantnummer. Log in met je KPN ID en pas eenvoudig je e-mailwachtwoord aan.
Heb je geen KPN ID? Dan kun je je KPN e-mail wachtwoord aanpassen met je klantnummer. Je klantnummer vind je op je factuur en het afschrift van je bank. Dit kan alleen als je verbonden bent met je thuisnetwerk en je je klantnummer bij de hand hebt.
Let op: het is niet mogelijk om je wachtwoord op te vragen bij de KPN klantenservice.